| Til Lydmurerlosjens hjemmeside. |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
|
|
![]() ![]() ![]() |
| kjetilri |
Posted: September 28, 2006 07:29 pm
|
![]() Tonedøv Group: Medlem Posts: 4 Member No.: 87 Joined: September 28, 2006 |
Eg lurte på om noen veit hvordan man får til å lage ein telefonstemmelyd med menneskestemme. Har prøvd, men får det ikkje til. Noen som har noe forslag?
Lurte også på hvordan man tar bort pianolydansatsen i et pianosampel. Er det bare å fade in. Har prøvd, men det blir ikkje noe bra. Fins det andre måter å gjøre det på? mvh Kjetil R |
| Jonatan |
Posted: September 28, 2006 07:57 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jan Tr00 Group: Medlem Posts: 204 Member No.: 5 Joined: October 31, 2005 |
vel, bruker du cubase er det et filter der som heter pjone voice tror jeg... ellers kan du vel skru litt på knapper?
eq folkens, eq |
| Helle |
Posted: September 28, 2006 10:12 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() General MIDI Group: Admin Posts: 1128 Member No.: 1 Joined: October 25, 2005 |
Du blir nok nødt til å skru en del EQ, ja, samt legge på litt distortion? Faen, vi hadde akkurat samme oppgaven! Du kan også zoome inn på pianolyden og klippe vekk litt av ansatsen, og så fade inn? For det er kort fade det går på, altså. Hm. Vanskelig å forklare.
-------------------- Fuzzy Logic på Youtube - SJEKK VIDEOENE VÅRE!
Joda. Litt mer positivt innstilt nå. Æ har itj PMS, men Max/MSP. |
| Åsmund |
Posted: September 28, 2006 10:35 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jan Tr00 Group: Styret Posts: 466 Member No.: 6 Joined: October 31, 2005 |
funker fint med equalizer, fjern topp og bunn til din tilfredsstillelse. eller vær original og bruk "digital telefonlyd" med lavere bitdybde/samplingsfrekvens?
-------------------- Ingen Laas kand motstaa Een Dirck af Guld
|
| kjetilri |
Posted: September 29, 2006 06:00 pm
|
![]() Tonedøv Group: Medlem Posts: 4 Member No.: 87 Joined: September 28, 2006 |
Takk for mange gode tips! Skal gjøre så godt eg kan.
|
![]() |
![]() ![]() ![]() |