| Til Lydmurerlosjens hjemmeside. |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
|
|
![]() ![]() ![]() |
| GardH |
Posted: November 29, 2006 03:02 pm
|
![]() ![]() Umusikalsk Group: Medlem Posts: 23 Member No.: 37 Joined: December 19, 2005 |
Ej mangla en del blekke sida ej he vore i studio og på turné me bandet i haust.
Fikk ei oversikt me lærarane. Hekje heilt oversikta over ka ej he sjøl, men e d noken som he mesteparten av disse?: - Science of Sound - kap 22 - Kokebokoppskrift for Studio på Konservatoriet - Blekke om blåseinstrument - Mastring: kap 1, 2 og 4 (2 blekker) + forelesingsnotater - Blekke om mix - Blekke om 16bit vs 24bi Sku gjerne fått lånt dei og kopiert dei dersom noken he dei! -------------------- Mvh Mr Gard Hustad
|
| Tom Alexander |
Posted: November 29, 2006 05:13 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jan Tr00 Group: Medlem Posts: 292 Member No.: 9 Joined: November 01, 2005 |
Jeg tar gjerne en kopi! Vi hadde ikke slikt fancy ting da vi tok faget...
|
| Eystein |
Posted: November 29, 2006 07:02 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lydmann Group: Medlem Posts: 134 Member No.: 4 Joined: October 27, 2005 |
Slapp av, Gard. Du går ikke glipp av noe. I følge Roger "plugins e no sjit" Valstad finnes det ingen gode bøker om studioteknikk, og ingen lærere som kan lære deg det som trengs. Du må finne ut av det selv. Og dessuten er det dine ører.
|
| Hanstein |
Posted: November 29, 2006 08:54 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Produsent Group: Medlem Posts: 169 Member No.: 2 Joined: October 26, 2005 |
var vel ganske greit oppsummert det...
|
| Audun |
Posted: November 29, 2006 10:18 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Produsent Group: Medlem Posts: 183 Member No.: 3 Joined: October 27, 2005 |
gard:
fikk du fiksa disse blekkene? Tar i såfall gjerne en kopi en dag. Kan vente til etter eksamen deres er ferdig. |
| Bernt |
Posted: November 30, 2006 12:28 am
|
![]() ![]() ![]() ![]() Utstyrsrigger Group: Medlem Posts: 81 Member No.: 7 Joined: October 31, 2005 |
Tar gjerne en kopi jeg og..
|
| Helle |
Posted: November 30, 2006 11:16 am
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() General MIDI Group: Admin Posts: 1128 Member No.: 1 Joined: October 25, 2005 |
Ja, jeg også! Jeg trodde ikke det fantes slikt. Har virkelig ikke Roger lært oss/fått oss til å lære oss selv alt?
Ellers er Eystein i siget i dag... -------------------- Fuzzy Logic på Youtube - SJEKK VIDEOENE VÅRE!
Joda. Litt mer positivt innstilt nå. Æ har itj PMS, men Max/MSP. |
| Johan |
Posted: December 01, 2006 11:27 am
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lydmann Group: Medlem Posts: 147 Member No.: 21 Joined: November 12, 2005 |
jeg har disse blekkene:
- 16bit vs 24bit - science of sound kap 22 (og forsåvidt hele boka) - EQ masterclass: making clean recordings - kokebokoppskrift - Recording strings (SOS) - blekke om blåse og strengeinstrumenter mangler jeg mye? -------------------- There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.
|
| Hanstein |
Posted: December 01, 2006 11:50 am
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Produsent Group: Medlem Posts: 169 Member No.: 2 Joined: October 26, 2005 |
hvem har skrevet/hvor er "recording strings" og det om blåseinstrumenter hentet fra? Synes det høres interessant ut for min del også!
|
| Johan |
Posted: December 01, 2006 01:19 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lydmann Group: Medlem Posts: 147 Member No.: 21 Joined: November 12, 2005 |
"recording strings" er en SOS artikkel som du finner her: http://www.soundonsound.com/sos/apr99/arti.../recstrings.htm
blekkene om strykere/blåseinstrumenter er mer vitenskaplig (handler om hvordan de forskjellige instrumentene "stråler" lyden sin utover i rommet ved forskjellige frekvenser. noe som er veldig praktisk å vite når det gjelder mikrofonplassering). Vi har kun fått små utdrag, men jeg har hele boka. Du kan sikkert få låne den og kopiere det du synes er interessant. Boka heter "Akustik, und musikalische Auffürungspraxis" og er en doktorgrad skrevet av Jürgen Meyer en gang på 70-tallet. (Jürgen Meyer er/var en av de store guruene når det gjelder opptak av klassisk musikk, og akustik som har med akustiske instrumenter å gjøre). En meget spennende bok hvis man ikek har noe imot å lese akademisk tysk. -------------------- There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.
|
| Hanstein |
Posted: December 01, 2006 03:50 pm
|
Takker
Når det gjelder det siste der.. hmm.. vitenskapelig.. da regner jeg med at det er det samme som jeg leser på til eksamen i Audioteknolgi og Romakustikk nå da ;P hehe... står på tysk.. |
| Hanstein |
Posted: December 01, 2006 03:52 pm
|
Men ang. tysken.. Jan Tro viste at det fantes en nyere versjon av den boka (eller eldre?) som står på engelsk.. men at den ikke var fullt så utfyllende.. dersom vi prater om den samme, hvilket jeg regner med at vi gjør.
|
| GardH |
Posted: December 01, 2006 08:58 pm
|
![]() ![]() Umusikalsk Group: Medlem Posts: 23 Member No.: 37 Joined: December 19, 2005 |
Det ser ut som at du he fått stort sett alle, Johan. Bortsett frå ei par stk frå eller til.
Her e oversikta ej fikk me the teachers: - Science of Sound - kap 22 - Kokebokoppskrift for Studio på Konservatoriet - Blekke om blåseinstrument - Blekke om strykeinstrument - Mastring: kap 1, 2 og 4 (2 blekker) + forelesingsnotater - Blekke om mix - Blekke om 16bit vs 24bit -------------------- Mvh Mr Gard Hustad
|
| Johan |
Posted: December 01, 2006 09:19 pm
|
||
Jeg tror vi snakker om det samme. Jeg fant ikke boka på engelsk når jeg lette etter den i sommer. Så da kjøpte jeg den tyske. Som forøvrig er en fantastisk bok hvis man har interesse for sånt. -------------------- There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.
|
||
![]() |
![]() ![]() ![]() |