| Til Lydmurerlosjens hjemmeside. |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
|
|
![]() ![]() ![]() |
| Åse |
|
![]() Tonedøv Group: Medlem Posts: 1 Member No.: 151 Joined: December 08, 2008 |
Hei! Lurer på å søke mustek til neste år,
er det noen faste programmer dere holder dere til? Jeg eksperimenterer litt med Ableton Live for tia.. Noen som bruker det? For<>Imot ?? Trala.. |
| Kenneth |
Posted: December 09, 2008 06:05 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Produsent Group: Styret Posts: 151 Member No.: 67 Joined: August 16, 2006 |
Hei!
Selv går jeg på master, så jeg kan bare si noe om hvordan det var på bachelor for et par år siden, da ble det ikke gitt noen spesiell opplæring i ett DAW-program, men mer generelt. Stort sett var det ProTools som ble brukt, men jeg tror Logic er på vei inn på bachelor nå. Det nye studioet vårt har både en Pro Tools-suite og en Logic-suite, og alle maskinene på datalaben har begge programmer. I tillegg er det endel programmering, den foregår delvis i Max/MSP (som er mer eller mindre det samme som gratis-varianten PD, Pure Data) og delvis i Csound (gratis). På masternivå er det for tiden bare undervisning i Csound, men jeg tror bachelor lærer begge deler. Jeg har ikke selv brukt Ableton Live noe særlig, men jeg vet det er noen på bachelor som sverger til det, i alle fall til loop-basert musikksnekring. Håper noen av dem kan svare deg, og at de kan si noe om hva som skjer på bachelor i forhold til programbruk. Håper du søker musikkteknologi, det er veldig gøy. |
| Arnfinn |
Posted: January 11, 2009 04:41 pm
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jan Tr00 Group: Medlem Posts: 372 Member No.: 78 Joined: September 02, 2006 |
Heisann. Anbefaler absolutt studiet, da det blir tilsynelatende bedre år for år(med unntak av en proprietær-fetisj of sorts når det kommer til programmvare hehe
Ang. Ableton så er det absolutt et veldig fint prorgam, det beste med det er i mine øyne at det er veldig lett å komme inn i og å bruke, man får raskt resultater! Jeg har brukt det en god del de siste år, dog mest some live-verktøy på konserter og slikt, men veldig mange bruker det også uten problem som komposisjonsverktøy og til lyddesign etc. Mitt inntrykk etter å ha sett bak oppsettet til veldig mange elektroniske artister er at 90% av laptop-folka bruker ableton(noe som ga meg lyst til å bruke ableton mindre for å være ærlig). Eneste innvendingen jeg har mot ableton er at det ikke gir de fantastiske mulighetene som Pure Data (evt. MAX/MPS -------------------- |
![]() |
![]() ![]() ![]() |